Waży zaledwie 225 kg, rozwija moc 190 koni mechanicznych i przyspiesza do setki w 2,5 sekundy. Każde z kół napędzane jest osobnym silnikiem, a autorskie algorytmy sterują momentem obrotowym. Przy prędkości 120 km/h generuje 3200 N docisku, a boczne przeciążenia dochodzą do 2,5 g. Zespół AGH Racing zaprezentował swój najnowszy bolid – RTE 3.0. To w pełni elektryczna maszyna wyścigowa, która po raz pierwszy w historii zespołu dysponuje napędem na cztery koła i monocoque’iem z włókna węglowego. Premiera odbyła się w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
To pierwszy bolid AGH Racing, który może jeździć autonomicznie – wyposażono go w system kamer, lidaru i czujników wspieranych sztuczną inteligencją. Funkcjonalność będzie dalej rozwijana.
W projekt zaangażowanych było ponad 120 studentów z różnych wydziałów AGH. – Bolid RTE 3.0 to nie tylko wyjątkowe osiągnięcie technologiczne – to również wyraz pasji, zaangażowania i umiejętności naszych studentów. AGH od lat wspiera młodych konstruktorów, którzy dziś budują przyszłość motoryzacji czy automatyki. To, co zobaczyliśmy podczas premiery RTE 3.0, to efekt synergii nauki, kreatywności i ciężkiej pracy zespołowej – podkreśla prof. Jerzy Lis, Rektor Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
RTE 3.0 wystartuje w tegorocznych zawodach Formuła Student w Holandii, Czechach, Niemczech i Polsce.
fot. AGH